تبیین نقش مربی پرورشی و مدرسه در توسعه فرهنگ نماز |
کد مقاله : 1146-MJT2 |
نویسندگان |
محمدحسن حیدری سه ده * دانشجو معلم |
چکیده مقاله |
نماز رکن اصلی دین است و به عنوان نمودی بارز و آشکار از رفتارهای دینی باید اصلی ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد.به همین سبب می بایست، از بهترین شیوه ها و بهترین افراد برای دعوت به این امر مهم استفاده کرد؛ تا بتوان اهمیت این ستون خیمه دین را به نحو احسن برای جامعه و افراد آن، بالاخص دانش آموزان که سرمایه اصلی نیروی انسانی در جامعه هستند بازگو کرد و با توجه به اینکه مدرسه جایگاه تعلیم و تربیت است و کودکان و نوجوانان بیشترین و فعال ترین دوران زندگی خویش را در مدرسه سپری میکنند لذا آشنایی و مانوس نمودن آنان با این فریضه الهی و ترغیب آنان به شرکت در نماز جماعت نیازمند فراهم نمودن شرایط و امکانات مناسب در مدرسه است. پژوهش حاضر درصدد بررسی نقش مربیان پرورشی و مدرسه در توسعه فرهنگ نماز است. یافته های پژوهش نشان داد که تحقق این هدف و نیز فراهم آوردن زمینه های رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان وابسته به عوامل متعددی مانند محبوبیت مربیان پرورشی، تشکیل به موقع نماز جماعت، حضور مدیر و معاونین و معلمان در نماز جماعت، تشویق دانش آموزان توسط معلمان و مربیان تربیتی و پرورشی و نشست های صمیمی با دانش آموزان است. ازاین رو مدرسه نقش بسزایی در توسعه فرهنگ نماز دارد. |
کلیدواژه ها |
توسعه، مربیان پرورشی، مدرسه، فرهنگ، نماز |
وضعیت: پذیرفته شده |