راهکارهای تبیین امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حجاب در دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری(س) شهرستان دزفول
کد مقاله : 1161-MJT2
نویسندگان
سیده مائده موسوی زاده1، سیده مهسا موسوی زاده *2، سیده فاطمه موسوی زاده3، زهره علی پناهی4
1کارمند آموزش و پرورش
2دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری دزفول
3آموزش و پرورش
4عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان خوزستان
چکیده مقاله
یکی از مسائل قابل اهمیت در جوامع امروز، مسئله پوشش و حجاب بانوان است که در راس آن دانشجویان قرار دارند .از آنجا که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان معلمان تربیت کننده نسل آینده و سفیران پیشروی پیشرفت مسائل فرهنگی و مدافع ارزش های دینی در جامعه هستند ؛ بدیهی است که این قشر نقش بی بدیلی را در جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر در حوزه پوشش و حجاب که یکی از هنجار های دینی و اجتماعی مهم جامعه امروز است، بر عهده دارند . سوالی که در این خصوص مطرح میشود این است که راهکارهای اساسی جهت تبیین مسئله حجاب به عنوان یک ارزش درونی در دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خدیجه کبری (س) چه می باشد؟ و چگونه میتوانیم حجاب و پوشش را به عنوان یک تفکر و اعتقاد درونی در وجود دانشجو معلمان نهادینه کنیم؟ در این مقاله ابتدا به بیان ویژگی های فرد آمر و ناهی و شرایط مخاطب امر و نهی و سپس به بیان راهکارهای موثر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر پرداخته ایم . همچنین در این مقاله از روش مطالعاتی_نظری استفاده شده است به این صورت که با تجزیه و تحلیل اطلاعات موجود در مقالات و کتاب ها سعی در پاسخگویی به سوالات پژوهش و گسترش اطلاعات و مطالعات قبلی داشته و با جمع بندی یافته های خود به بیان راهکارها و روش هایی در خصوص امربه معروف و نهی از منکر در دانشگاه فرهنگیان پرداخته ایم.
کلیدواژه ها
حجاب ، جهاد تبیین ، امر به معروف ، نهی از منکر ، فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده